Vyhledávání

6. B - jak se nám měnila třída při rekonstrukci


Od poloviny března probíhá rekonstrukce naší školy. Samozřejmě, že změny se dotkly i naší třídy. S výměnou oken na nás přišla řada skoro až na konec, výsledek ale stojí za to :-).

Ve středu před Velikonocemi jsme vyklidili třídu a slídami zakryli vše, co se dalo – dataprojektor, lavice, židle, interaktivní tabuli... Vznikla veliká taneční plocha (foto 1-3). Poté jsme do třídy téměř týden nemohli a výuka probíhala v náhradních učebnách. Okna byla vyměněna během jednoho dne (foto 4), ale než přibyla kolem oken omítka, která musela nejprve zaschnout, aby se mohla vymalovat, tak se náš návrat do třídy oddálil (foto 5). Vše se ale stihlo v pravou chvíli, protože i žaluzie byly do oken namontovány v den třídních schůzek, takže je rodiče viděli dříve než my, žáci :-)

Teď už se nám ve třídě s novými okny a hlavně žaluziemi, které v letních měsících konečně nebudou pouštět do třídy sluníčko, opět hezky pracuje.

žáci 6.B  

Proměna třídy
Proměna třídy Proměna třídy
Proměna třídy
Proměna třídy Proměna třídy
Proměna třídy
Proměna třídy Proměna třídy
Proměna třídy
Proměna třídy Proměna třídy
Proměna třídy
Proměna třídy Proměna třídy


 

 

6. A v Souboji čtenářů 2015


13. dubna 2015 proběhlo on-line kolo čtenářské soutěže Souboj čtenářů. Letos se ho zúčastnili žáci třídy 6. A a vyzkoušili si, jak pozornými jsou čtenáři.

Úkolem sice bylo načíst individuálně jednu z 5 knih, ale při samotné soutěži žáci zjistili, že ti, kteří nepřečetli svůj titul, nemohli přispět k lepšímu výsledku celého čtenářského družstva, protože neznali odpovědi na otázky ke své knize. Odezvu si můžete přečíst ve zprávách žáků:

 

Každý článek řetezu je důležitý, to už ví všichni šesťáci a určitě si příště dají pozor. Radost pak určitě bude větší než zklamání.

6. A a Souboj č...
6. A a Souboj čtenářů 2015 6. A a Souboj čtenářů 2015
6. A a Souboj č...
6. A a Souboj čtenářů 2015 6. A a Souboj čtenářů 2015
6. A a Souboj č...
6. A a Souboj čtenářů 2015 6. A a Souboj čtenářů 2015
6. A a Souboj č...
6. A a Souboj čtenářů 2015 6. A a Souboj čtenářů 2015


 

 

Výtvarníci z 6. B


Už několik týdnů trénujeme postavy. Moc nám to nejde, proto se ani některým nechce kreslit stále stejnou věc. Paní učitelka Giecková ochotně pomůže, pokud se nám nedaří vykroužit hlava, poté ramena, tělo a nakonec končetiny. 

Když je pevná vůle, tak se výkres nakonec jakž takž podaří. Kreslili jsme klauny a postavy při velikonočním mrskutu. Paní učitelka třídní se na nás do hodiny přišla podívat a obrázky nám pochválila. Přece jen zdobí i naši nástěnku a ve třídě to vypadá hned veseleji...

 

Žáci 6.B 

 

Výtvarníci z 6....
Výtvarníci z 6. B Výtvarníci z 6. B
Výtvarníci z 6....
Výtvarníci z 6. B Výtvarníci z 6. B


 

6. B v hodinách vaření


6. B a hodiny v...
6. B a hodiny vaření 6. B a hodiny vaření
6. B a hodiny v...
6. B a hodiny vaření 6. B a hodiny vaření
6. B a hodiny v...
6. B a hodiny vaření 6. B a hodiny vaření
6. B a hodiny v...
6. B a hodiny vaření 6. B a hodiny vaření
6. B a hodiny v...
6. B a hodiny vaření 6. B a hodiny vaření
6. B a hodiny v...
6. B a hodiny vaření 6. B a hodiny vaření
6. B a hodiny v...
6. B a hodiny vaření 6. B a hodiny vaření
6. B a hodiny v...
6. B a hodiny vaření 6. B a hodiny vaření


 

 

 

6. A v hodinách vaření


6. A a hodiny v...
6. A a hodiny vaření 6. A a hodiny vaření
6. A a hodiny v...
6. A a hodiny vaření 6. A a hodiny vaření
6. A a hodiny v...
6. A a hodiny vaření 6. A a hodiny vaření
6. A a hodiny v...
6. A a hodiny vaření 6. A a hodiny vaření
6. A a hodiny v...
6. A a hodiny vaření 6. A a hodiny vaření
6. A a hodiny v...
6. A a hodiny vaření 6. A a hodiny vaření
6. A a hodiny v...
6. A a hodiny vaření 6. A a hodiny vaření
6. A a hodiny v...
6. A a hodiny vaření 6. A a hodiny vaření


 

6. B v QQ studiu


V úterý 17. března 2015 jsme strávili nádherné dvě a čtvrt hodiny. Odpoledne jsme se vydali do centra Ostravy, kde se nachází animační studio.

Přivítala nás paní Elen Mrázová, která je produkční a pravděpodobně se svým manželem spoluzakladatelkou QQ studia.

Nejdříve jsme vešli do ateliéru, kde se připravují loutkové animované pohádky. Momentálně ale žádná není roztočená. Viděli jsme vymodelované postavičky, dozvěděli se, jak dlouhá doba uplyne, než se film vymyslí, nakreslí postavičky, vymodelují, zrealizuje se samotný film, a pak ho po několika letech teprve uvidíme v televizi. Víte, že v každé postavičce je taková kostřička, která tu postavičku udržuje v klidu, aby s ní mohl animátor pracovat? A že taková kostra stojí až 20 tisíc korun? Alespoň si teď můžete přestavit, jak finančně nákladná je animovaná pohádka. Viděli jsme také různé kusy nábytku, dekorace, které byly vyrobeny ze dřeva nebo z polystyrénu, ale na obrazovce to bude vypadat jako skutečné.

V další místnosti byly vystaveny nádherné loutky – marionety a paní Mrázová nám pouštěla na DVD různé ukázky animace – víme, jak se dělá nekonečná smyčka chůze.  Do QQ studia chodí chodí hodně dětí do animačního kroužku, také studenti konzervatoře se tady učí, protože práce animátora je opravdu náročná a vyžaduje hodně přesnosti, trpělivosti a kreativity. A už také víme, jak se dělá počasí – moderátorka = rosnička stojí před zeleným plátnem a pouze ukazuje, mapa republiky je na počítači a ve střižně se oba obrázky spojí dohromady. Ona sama si to kontroluje dvěma monitory, které má vedle sebe. 

Ve třetí místnosti na nás čekal úkol – pokusit se zanimovat krátký 5 sekundový film. Paní Mrázová nám řekla přesný scénář, jak by to mělo vypadat (trpaslík projede na kole, proletí motýl a nakonec prosviští čarodějnice na koštěti). Ze začátku nám pomohla a navedla nás, ale pak už to bylo jenom na nás. Zpočátku jsme si mysleli, že to bude těžké, ale postupem času jsme se do toho vložili a už se nám dařilo. Pár chybiček se najde (např. 2x vyfocená ruka). Jak se nám to povedlo, jsme pak mohli vidět na obrazovce v nekonečné smyčce – pořád dokola. Myslíme si, že napoprvé to zase nebylo nejhorší. Netušili jsme, kolik práce je za jednou animací – například takového 10-ti minutového večerníčku. Jeho tvorba trvá skoro tři měsíce! Díky této návštěvě jsme vše pochopili a obdivujeme všechny, kteří se na animacích podílejí.

Další místností byla výrobna plastelínových figurek. Od seriálů Pod pokličkou, Pytlíkov až po reklamy a právě v TV uváděné Draci v hrnci. Víte, že se figurky dají udělat tak, že vycpete dámskou punčochu vatou? Samozřejmě musí být uvnitř kostřička. 

Dále jsme viděli režii, nahrávací odzvučené studio, střižnu a vrátili se zpět do studia, kde nám na rozloučenou paní Mrázová ukázala pár studentských filmů, např. Koza kozenka nebo Dvě myši. 

 

Žáci 6.B

6. B v QQ studi...
6. B v QQ studiu 6. B v QQ studiu
6. B v QQ studi...
6. B v QQ studiu 6. B v QQ studiu
6. B v QQ studi...
6. B v QQ studiu 6. B v QQ studiu
6. B v QQ studi...
6. B v QQ studiu 6. B v QQ studiu
6. B v QQ studi...
6. B v QQ studiu 6. B v QQ studiu
6. B v QQ studi...
6. B v QQ studiu 6. B v QQ studiu


 

 

6. B a slovní druhy


V hodinách českého jazyka probíráme slovní druhy. Určitě si každý vzpomene, že se také všech 10 učil. Pro lepší zapamatování jsme vyráběli zajímavé plakáty, které nám ve výuce pomáhají. Jak naše práce dopadla, vidíte na vybraných ukázkách.

Třída 6.B

6. B a slovní d...
6. B a slovní druhy 6. B a slovní druhy
6. B a slovní d...
6. B a slovní druhy 6. B a slovní druhy
6. B a slovní d...
6. B a slovní druhy 6. B a slovní druhy


 

 

6. B potřetí v divadle


Potřetí do divadla 

Téměř hned po vánočních prázdninách nás čekala již třetí, poslední návštěva divadla v tomto školním roce. Bohužel nám všechny akce vyšly během 1. pololetí, ale nám to vůbec nevadí. 

V pátek 9.1.2015 jsme vyjeli hned brzy ráno do Divadla loutek na poetickou pohádku  o dobru, zlu a opravdové lásce  KRÁSKA A ZVÍŘE, příběh dvou zlých a jedné hodné sestry, z nichž štěstí se dočká jen jedna z nich. Mnozí z nás pohádku znají i zfilmovanou, a jak někteří říkali, znají ji téměř jako hororový film.  

Novinkou pro nás bylo, že celé představení byla jedna velká filmová projekce a loutky byly za filmovým plátnem. Pro představu – domy, oheň, stoly, lesy, obloha byly nafilmované a postavy hlavních hrdinů byly loutky, které byly ovládány loutkoherci v černém oblečení. Kdo se pořádně zadíval, mohl je i vidět, ale představení to nikterak nerušilo. Vtipný byl malý ptáček, který doprovázel Krásku, a loutkoherečka používala takovou ústní frkačku, kterou vydávala ptačí zvuk.  

Přestavení se nám líbilo tak napůl, bylo příliš zdlouhavé a vlastně jsme viděli film a ne samotné loutky. Možná by nás více zaujalo, kdyby loutky občas vystoupily před filmové plátno, ale to už by pravděpodobně byl jiný druh představení. Už jej ani nemůžeme doporučit, jelikož to byla derniéra = poslední představení pro školy. 

 

Žáci 6.B  

6. B potřetí v ...
6. B potřetí v divadle 6. B potřetí v divadle
6. B potřetí v ...
6. B potřetí v divadle 6. B potřetí v divadle
 


 

 

6. B poprvé v Divadle Jiřího Myrona


Dosud jsme spolu viděli jen program v Divadle loutek, ale v úterý 9.12.2014 jsme jeli do “ velkého“ Divadla J. Myrona. Cílem bylo zhlédnutí hry K. J. Erbena KYTICE. Příběhy (balady) Vrba, Vodník, Zlatý kolovrat a Svatební košile byly upraveny pro jeviště divadla. Hlavními hrdiny byli mladí lidé, aby ty dávné příběhy přiblížili dnešní mladé generaci. Celý projekt vznikl ve spolupráci s dětským Operním studiem NDM, děti i dospělí hráli na hudební nástroje, tančili a zpívali. Celkem se objevilo na jevišti přes 70 účinkujících.

Prostředí v divadle se nám moc líbilo. Seděli jsme v první řadě na balkoně, a všechno jsme tak viděli z první ruky. Erbenovy balady jsou ponuré a místy to vypadalo jako z hororu – když v baladě Zlatý kolovrat, kdy usekli hlavní hrdince ruce a nohy (samozřejmě, že bylo vše umělé :-), nebo v baladě Svatební košile ženich – umrlec vypadal opravdu strašidelně.

Už se těšíme na další představení, které nás čeká hned v lednu po vánočních prázdninách.

Žáci 6.B  


 

6. B na besedě v Renarkonu


Poprvé jsme spolu jeli do centra Ostravy až na zastávku Muglinovská a odtud zhruba 10 minut pěšky došli do zařízení Renarkon. Tato společnost poskytuje služby lidem, kteří se ocitli v obtížné životní situaci v souvislosti s užíváním drog, nebo jsou touto situací ohroženi. I když zaměstnanci poskytují terénní práci, tentokrát jsme za nimi vyrazili my. A to zrovna od rána pršelo :-(.

Náš program pro školy byl zaměřen na komunikaci a vztahy ve třídě.

Nejdříve s námi 2 lektoři – Honza a Tomáš – rozebírali název jejich „Centra primární prevence“. Poté jsme dostali papír a tužku a měli jsme odpovídat na 8 otázek (např. oblíbený a neoblíbený předmět, jaký sport bychom si chtěli zahrát, jakou barvu by měly naše dresy apod.), ale museli jsme přemýšlet, jak by asi odpovídala celá třída, a ne jen dotazovaná osoba. Pak jsme si sečetli body, v kolika odpovědích se shodla většina třídy. Následně jsme na tytéž otázky odpovídali sami za sebe. Každý má přece právo na svůj názor, i když se liší od ostatních.

V kruhu jsme každý řekli vlastnost, kterou by měl mít náš kamarád. Pak nás paní učitelka rozdělila do 3 skupin tak, abychom nebyli kamarád s kamarádem. Dostali jsme každý jinou barvu fixu a museli nakreslit obrázek – jak si představujeme ideální prázdniny. Docela se nám to povedlo, pochválil nás i Honza.

Následovaly 3 hry: jako první to byla hra "Kuba řekl", a i když to bylo jako pro prvňáky, docela jsme se pobavili. Následovala hra na molekuly – řeklo se číslo a museli jsme vytvořit skupinu o tolika členech. Kupodivu ani zde jsme se nepohádali a dokonce byli někteří, co sami od sebe přepustili místo druhému. Je vidět, že se v 6.B najdou galantní muži :-). Poslední hra se židlemi, se nám líbila asi nejvíce. Jeden stál uprostřed kruhu, řekl, jakou činnost dělá rád (třeba že rád hraje fotbal nebo se rád stará o domácí zvířátka) a kdo s ním souhlasil, musel si vyměnit místo na židli.

I když jsme cestou tam i zpět docela promokli, návštěva Renarkonu rozhodně nebyla marná.

 

žáci 6.B

6. B na besedě ...
6. B na besedě v Renarkonu 6. B na besedě v Renarkonu
6. B na besedě ...
6. B na besedě v Renarkonu 6. B na besedě v Renarkonu
6. B na besedě ...
6. B na besedě v Renarkonu 6. B na besedě v Renarkonu
6. B na besedě ...
6. B na besedě v Renarkonu 6. B na besedě v Renarkonu

 




© 2012 Základní škola a mateřská škola Ostrava - Zábřeh, Kosmonautů 13, příspěvková organizace | Webdesign: Lukáš Stankovič.